Eerste schooldag

Zondagavond was het al spannend….mama, ik kan niet slapen…
Dat kon ik me voorstellen, dus heb ik van negen tot half elf bij hem in bed liggen kletsen.
Daarna is hij gelukkig goed in slaap gevallen tot de volgende ochtend.
De volgende ochtend kwam hij goed uit bed, toen we onze jassen aan gingen doen werd het moeilijk voor hem… mama, ik ben zo misselijk…
Ik had wel medelijden met het ventje, hij vond het zo spannend om naar de nieuwe school te gaan!
Met een wit snoetje en stilletjes zat hij in de auto, gelukkig zat hij goed in zijn vel en blokkeerde hij nergens op.
Bij school aangekomen liep ik met hem het schoolplein op, even was er paniek omdat het niet duidelijk was op welk kruisje hij moest staan.(alle kinderen vormen wanneer de bel gaat een rij, deze is aangeduid met kruisjes op de tegels en ieder kind heeft zijn eigen vaste kruis/plekje in de rij)
Maar gelukkig kwam daar net de leraar aan.
We mochten mee naar binnen en ik ben er bij gebleven tot de andere kinderen kwamen.
Tom kreeg een plaatsje naast een andere jongen toegewezen, dat is wel fijn, op zijn vorige school zat hij meestal alleen en dat vond hij niet leuk.
Na nog even met de directrice thee te hebben gedronken ben ik naar huis gegaan.
Eerlijk is eerlijk, ik vond het ook wel spannend…
Gelukkig kwam een vriendin die dag langs zodat ik mooi wat afleiding had.
In de middag ging ik Tom weer ophalen.
Het duurde even voor Tom naar buiten kwam, de andere kinderen en leraar uit zijn klas had ik al wel gezien.
Mmm dat kan alle kanten uit, dacht ik, in het gunstige geval hij staat nog ergens te kletsen en in het ongunstige geval hij staat ergens boos te zijn.
Ik ben het schoolplein maar opgelopen en kwam hem bij de deur tegen samen met de leraar die hem inmiddels ook was gaan zoeken.
Hij zag er blij uit, en op mijn vraag of we nog even in de klas zouden gaan kijken zei hij volmondig ja.
Dat was een goed teken!
Ik weet dat wanneer Tom het niet leuk had gehad die dag, hij het niet goed zou vinden dat we weer naar binnen zouden gaan, dan zou hij meteen naar huis willen.
Trots liet hij vliegtuigjes gezien die hij gevouwen had en in de klas mocht ik in zijn taalschrift kijken.
Hij had ¾ bladzijde taal gemaakt, en de leraar lichtte toe dat het goed gegaan was.
Ik was al in de wolken dat hij iets gemaakt had op de eerste dag!!
Tom heeft zijn eerste dag als heel leuk ervaren en vertelde er ook uit zichzelf over tegen Sander toen die thuis kwam.
Goed zo, een goed begin is het halve werk zullen we maar denken

Geef een reactie