Brief aan Zorgkantoor

Vlijmen 12-5-2010

Beste meneer, mevrouw,

Bij dezen een begeleidende brief bij de door u opgevraagde gegevens.
Begin februari heeft Jeugdzorg u de indicatie voor PGB toegestuurd.
In maart hebben wij twee keer telefonisch contact met u gehad om te informeren of alles goed was aangekomen.
Er werd ons beide keren bevestigd dat alles in orde was en dat we ons geen zorgen hoefden te maken.
9 april ontvangen wij van u een brief met de papieren die wij nu retour sturen.
Dit is 7 weken nadat u de indicatie heeft binnengekregen.
Wij begrijpen uit een telefoontje dat gisteren heeft plaatsgevonden met een van uw medewerkers dat na ontvangst van bijgevoegde papieren het nog 6 weken duurt voor het PGB daadwerkelijk op onze rekening gestort wordt.
Wij vinden dit onacceptabel, wij willen u er op wijzen dat wij al vanaf 1 februari (ingangdatum indicatie) de zorg uit eigen middelen betalen.
Onze spaarpot raakt leeg en nu zouden we in plaats van de gebruikelijke 6 weken die er voor staan om een PGB gestart te krijgen, en waar wij van uit zijn gegaan,12 tot 14 weken moeten wachten.
Per telefoon konden jullie jammer genoeg geen duidelijkheid over de oorzaak van deze vertraging.
Wij verzoeken u met klem om onze zaak nu met spoed te behandelen zodat de zorg voor onze zoon gewoon door kan lopen en het niet tussentijds stopgezet hoeft te worden omdat er nog geen budget is.
Graag vernemen wij van u welk tijdspad er nu gaat lopen.

Onze hartelijke dank voor u medewerking,
Met vriendelijke groet,

Geef een reactie