Inmiddels hebben we voor Tom op school het laatste gesprek van dit jaar gehad.
We zijn met zijn allen tot de conclusie gekomen dat Tom goed vooruit is gegaan afgelopen schooljaar.
Mede door de inzet van de juf en de intensieve begeleiding van IE-quest is Tom goed in zijn vel gekomen.
Hij maakt nu redelijk zijn werk en laat meer zien wat hij kan.
Natuurlijk is het nog steeds niet vergelijkbaar met klasgenoten maar wij zijn al heel blij dat hij nu werk maakt en geen storend gedrag meer vertoond in de klas.
We hebben kennisgemaakt met de nieuwe leerkrachten, de juf voor op de maandag die me erg aardig lijkt en waar ik ook vertrouwen in heb en de leraar die Tom op dinsdag, woensdag en donderdag krijgt(jawel hij is later aangeschoven!) tja wat zal ik daar van zeggen….
Tijdens het gesprek waar hij maar kort bij aanwezig was kwam hij ongeïnteresseerd over, hij was met van alles bezig behalve met het gesprek, de tafel en de neo van Tom waren veel interessanter.
Op de vraag van ons hoe hij het ziet om Tom in de klas te krijgen gaf hij als antwoord dat hij het nu wel wilde omdat er goede begeleiding is en dat was er vorig jaar (nog) niet.
Verder gaf hij te kennen dat hij het prima vind dat kinderen die eigenlijk naar bijzonder onderwijs moeten op een reguliere school blijven, mits het hem niet meer dan 10 minuten per dag extra kost.
Tja, wat moet je met zo’n antwoord?
Afwachten wat er gebeurd wanneer Tom de eerste keer de limiet zal overschrijden van 10 minuten dan maar….
Het wekt niet veel vertrouwen bij mij in ieder geval!
Het hielp er ook niet aan mee dat de andere mensen van school die aan tafel zaten meteen insprongen en aangaven dat hij het zo niet bedoelde.
Echt iedereen deed zijn mond open behalve de nieuwe leerkracht zelf, die bleef stil en dus naar mijn mening bij zijn standpunt.
Sander heeft daarop aan de lerares van dit jaar gevraagd hoeveel minuten het haar per dag koste maar kreeg door het gekakel geen duidelijk antwoord.
Nou ja, we zijn natuurlijk ook verwend het afgelopen jaar met een juf die zich enorm heeft ingezet!
Maar dan nog, ik weet niet of mensen dit herkennen, mijn gevoel zegt dat die nieuwe leraar niet goed is maar dat is natuurlijk niet uit te leggen juist omdat het een gevoel is maar ondertussen is het er wel….
School heeft duidelijk aangegeven dat dit de beste oplossing is voor Tom om met de groepsgenoten van afgelopen jaar door te stromen naar deze leerkrachten.
Ik heb mijn zorg uitgesproken en de directeur heeft me verzekerd er alle vertrouwen in te hebben dat het goed zal lopen bij deze leerkrachten.
Dus ik ga gewoon maar afwachten en kijken hoe het loopt….
Ik houd jullie na de vakantie op de hoogte!
Voor Job heb ik in september een gesprek met de juf, de coördinator en iemand van IE-quest.
Dat mag ook wel aangezien ik pas vanaf eind mei bezig ben om IE-quest een afspraak te laten maken met school.
Dit wilde maar niet lukken….
Uiteindelijk heb ik zelf voor elkaar gekregen, op de laatste vrijdag voor de vakantie, dat er een datum geprikt is op school en deze datum doorgegeven aan IE-quest.
Pfff als je ook niet OVERAL zelf achteraan gaat dan gebeurd er dus NIETS en daar baal ik dan weer van!
Voor het geval iemand zich nog afvraagt waarom ik zo mondig ben haha….HET IS NODIG!